hugg mig inte i ryggen om det sker en revolution

Den här hösten är den första
då jag verkligen ser hur rött
träden kan flagga

Var det Norrland
som öppnade vågländen.
Eller är det för att jag också fallit
och nåt har förskjutits.

Hösten var alltid guld och brand för mig
såklart har rött ingått
men då som nyans.
Enstaka eldpixlar.

Nu är de överallt;
löv som klippta ur röd galon
dammiga efter en säsong i lager
möter min sänkta blick.

Som en tusenfald utmaning
att också ge mig ut
i den synliga världens spektra

Taggad , , , ,

Kommentera

