ibland är min hjärna så snabb att tiden inte hinner med

det bor en hjärna
i mitt huvud
och den går på högvarv
jag undrar varför den då inte skapar fler storverk

ibland tror jag mig ha maniska drag
eller så är det bara kaffet
ticsen sätter fart
kanske är det bara världens korta attention span

tänder en hel tändsticksask
och ser sekunderna
förbrännas explosivt
men långsamt
som rökelse
ur mitt tidspespektiv
Fast forward
hela natten

hall kök hall
mitt rum hall
tid kök ät nåt
rummet
igen

sitt å knappra datorn
blink blink knyck med nacken
fem diktnotes uppe samtidigt
utöver den här

tangentbordet lugnar
släpper ut
sätter sakta igång
tiden igen

Taggad , , , , ,

Kommentera

