kartografi

Ikväll var jag inne i en port
där jag bott en gång i tiden
och gav några gamla nycklar
till en kvinna jag inte känner.

För varje vit fläck på kartan
som fylls i med linjer och färg
lämnas snart ett brännmärke
cirkulärt som efter en cigarett.
Tomt svart och svidande kanter.

Du kommer rämna runt mig möllan
när glöden perforerat allt för mycket.
Du är inte större än en turistkarta
Så tiden är knapp min vän.

Ge du mig ditt sönderfall,
bara jag får glöden först.

Taggad , , , , ,

One thought on “kartografi

  1. Bibli skriver:

    Glöden! Jag gillar det.

Kommentera

