en morgon som den här

Vaknar till ännu ett inferno
bränder bakom mina ögon
Det är den fria viljans triumf
som slår upp dem trots allt

Bänder upp sängens isflak
för att bryta mig fri få luft
En relik en Ötzi går i dagen
fast i åren och kylans grepp

drar kall luft i värmexäxlare
och jämnar ut drivande glöd
När sval är det nya eldig
klär jag bäst i blockfärger

Taggad , , , ,

One thought on “en morgon som den här

  1. Lovisa skriver:

    Jag tycker om den här. Bestämde mig slumpmässigt för att läsa den.
    Många morgonar är sådana, när dagen verkar så onödig och duntäcket slår rekord i sin fantastiskthet. När man förbannar vem det än var som gjorde att vi föddes till människor och inte igelkottar…

Kommentera

