Ny anteckning 100

Varför skrivs inga hyllningar till den här delen av hösten?
När Malmö äntligen visar sitt rätta Göteborgsansikte och
jag kan andas igen och ha alla mina favorittröjor. Samtidigt

* * *

Kyla som tusen nålar är akupunktur över
mina bara knogar under cykelturen hit
och jag får gnugga dem i stugvärmen

Alla offentliga byggnader blir hem
och hem är trevnad och vi kan åter
mötas över en kopp termoskaffe

Uppkäftiga trän som är hälften glöd
och hälften kol under himlens aska
sträcker tusen fuck yous åt det grå

besjälade av romantiker och bråkstakar
Jag kommer klara det här. Hur kan jag inte?
När till och med naturen håller min rygg

Taggad , , , , , ,

3 thoughts on “Ny anteckning 100

  1. Sofia Bergfeld Trotzig skriver:

    Den här tyckte jag mycket om. Värme i orden.

    (Jag älskar den här sidan hösten.)

  2. Affe/Anarkai skriver:

    now we are talking :D

    var det här före eller efter mitt brandtal? ;)

    I watch your back brother!
    peace and love

  3. Sofia: tack. Gött att det finns folk för allt.

    Affe: Det var innan faktiskt. Jag firade Anteckning hundra i Tomboy med att skriva en dikt.

Kommentera

