förluster

Dina tidslinjer kastar sina fingervingar ut från livs leende som
solvindar från glödande skarpa som tuschbågar ur pupiller rinner
bortom bejakande och sträcker känselspröten över min
skakande talande hand läcker med bläcket men kan ändå inte
måla de finaste linjer förstås utav åren och visaste kvinner som
skymtar i skrymslen och rynkor från ögon till rödlocks
från döden så föds nåt mitt öde en rödtott som sträcker sig in
som väller över min ömmande mage en morron med morrande molnet
på golvet slickar vittrande drömmar för du vet:
-Det är fritt fram att glömma.
men jag vill se dig igenom ett skrattveck
när du beger dig igenom med kaffet och lever igenom rätt vackert
jag kastade en kropp rätt in i din famn som en skorv ut ur dimman i hamn

Som om vi förväntade oss nåt annat än stänglar som tränger
sig längre in vindlar sig ut i tusen förvecklande  fingrar
smeker leker neuroner med synapser i färd med att slutas som ögon

Så slut mina ögon.

Du skickar dina vilt slingrande inte blint skingrade
milt fingrade skimrande linjer utav snirklor är skrivstil
sträcker sig in sträcker sig ut sträcker sig genom membran som
kolfiber nanorör jag pressar ögonens ytor på på din blödande blyerts
jag vill stoppa öron med flödande glödtråd och blotta hjärnan
linda kranie som om törne gjorde nån skillnad jag vill
skriva lika vindlande som det gjorde nån skillnad
som gråspräckligt på knyckligt vitt
som brinnande brev i toppen på flaskor som
”en tag säger mer än orden som står där”.

kan nån toppa kontakten i greppet kring bläcket
mellan toppar som inte bryr sig om fakta som
inte stoppar och saktar frihet
en svala kring nocken som en svada från botten som
skalar av toppen som svavel och åska och
regnarslänger sig över och flänger huden utav

exponerade vältande fyrtorn som brinner för fullt
i tatuerade vener som nålstick igenom
rinner som guld från en stad till en annan
decennier efter att vänner har fäst dig på papper
som en fjäril med nålar i magen i vrårna
Och du strålar som om du var vaken

Du strålar som om du var vaken
när jag står inför osagda ord med känslorna stridandes
stänger jag bara ögon och block som ett vila i frid ——

Taggad , , , , , ,

One thought on “förluster

  1. tot skriver:

    det här var väldigt vackert. väldigt väldigt vackert.

Kommentera

