till dina linjer; som utlovat

Dina tidslinjer kastar sina fingervingar ut från livs leende
som solvindar från glödande skarpa som tuschbågar ur pupiller
rinner bortom bejakande och sträcker känselspröten över min
skakande talande hand läcker med bläcket men kan ändå inte
måla de finaste linjer förstås utav åren och visaste kvinner
som skymtar i skrymslen och rynkor från ögon till rödlocks
från döden så föds nåt mitt öde en rödtott som sträcker sig in
som väller sig över min ömmande mage en morron med morrande molnet
på golvet slickar vittrande drömmar för du vet:
-Det är fritt fram att glömma.
men jag vill se dig igenom ett skrattveck
när du beger dig igenom med kaffet och lever igenom rätt vackert
jag kastar en kropp rätt in i din famn som en skorv ut ur dimman i hamn
små rynkor bevingar din charm jag vill se dina läppar betvinga mitt namn
som om jag äntligen vann och världen får veta att kärlek är sann.
Låt världen få veta att kärleken vann.

Taggad , , , ,

6 thoughts on “till dina linjer; som utlovat

  1. Emma Javanainen skriver:

    Åh fredrik, det här räddade nog min dag. Har just avklarat ett helvetsskift i receptionen på ett hotell i Kanada där jag bor nu och texter som den här var precis vad jag behövde! Tack vännen =)

  2. Thom skriver:

    Mumma! Detta är niceness. Du är härmed tillagd bland mina RSS-feeds (du kan se det som en virtuell krönning till riddare av det som behövs).

    sådeså

  3. Jao. Tackar mina vänner!
    Skönt att kunna va behjälplig Emma och en tackar och bockar Thom.

  4. rödlock. skriver:

    den allra finaste nedskrivna verklighet, tack! för visst är det så att kärleken vinner.

  5. Lina skriver:

    det här är ju helt underbart!
    jag ska tipsa min kompis axel.

  6. Sajmon skriver:

    som jag alltid sagt: du är som hegels ögon i en ask; succesivt framträder din storhet och när allt är fullbordat kommer jag sitta små grinig i en gungstol och skrocka – vad vad det jag sa!

Kommentera

