vägs ände

Ja jag slängde den där stenen när jag va liten
ett helt liv av lögn senare har jag en älvsborgsbro
i magen, lång å kantig å jävligt blåsig att ta sig över
jag vet inte vem vi ska ta ut det här på

jag vet bara att det växer svamp där
du stod där och sjöng en fiskarvisa en gång i tiden
när jag var liten och inte visste nåt annat
du hade dina referensramar men jag hade bara gråt

vem var mannen i den grå Volvon?
du kommer aldrig berätta nåt av värde igen
inget skulle kunna förändra det hon hällde över dig
som en spann förädlade skulor

ingen kommer hinna ikapp
startskottet brann av för länge sedan
hälften vore gott nog men det vet hon inte än
där hon står på det hala gröna stålet

är det en ljusning jag ser?
eller är det bara lanternor som kommer in med hopp
hon står där än med sin näsduk i vinden
jag kan inte sluta här

sagor har inga ord utan dig
där du står och ser henne kliva av ut i rummet
här hänger inget i luften mellan stolar
detta är vägs ände

härifrån går vi till fots

Taggad , , ,

Kommentera

