nattperrong [platform]

Det har sagts mig:
Stå mitt i kläderna
så håller du värmen.
Men i snålblåsten
är inget vidtätt.
Det håller mig rörlig

Jag tar pendlande kliv över perrongen.
Går liksom försiktigt över tuggumin
som om de vore nedtrampade röksvampar
med kanske några dödliga sporer kvar
jag vill inte att det här ska brytas ned

Det är det enda sättet
att hindra de där
snabba små jävlarna
luftmolekylerna
från att fånga mig
off my guard

De i hast ivägsprätta fimparna
ser lite ut som likdelar
efter en förkolnad fågelskrämma
med svedd halm flyende
likt splattereffekter ur såret

Taggad , , ,

Kommentera

