morgonmöte

Vi träffade en man i morse när vi kramades på hållplatsen.
Han sa att det är bra och att det är rädslan
att visa sin kärlek som gör världen så kall.
De flesta runt om oss skruvade på sig.

Som om han talade lite för högt.
Som folk skruvar på sig
när det är en galning,
en normbrytare, i närheten.
Men av alla där hade han nog
flest hästar släppta ur stallet.

När du och 1:ans fönster drogs från mig
som av en elektrisk motor stod jag kvar
och pratade med honom.
Vi var överens om att vapen går inte att äta.
Faktiskt.
Vi var också överens om att det var synd.
Världen är ju full av dem.

Brunnar och bevattningssystem hade varit bättre
för upp till bröstet nåt är vi alla vatten
och järn är bara en liten del.
Jag sa att det inte går att lita på vuxna och han skrockade.
För att ha hört så mycket att huvet borde trillat av
för länge sen var det det bästa på länge..
sa han

8:an kom
och gick med mig.

Jag såg efter honom men han vinkade av hela vagnen.

Inte bara mig.

Taggad , , , ,

Kommentera

