Epokellips tao -del 1

Vi har inte längre nåt öde att uppfylla
det är över nu, för den här gången
den yttersta tiden är inte riktigt inne
men jag har hört dig viska i sömnen
flera nätter i rad

du viskar om hennes återkomst
du viskar vaggvisor för barnen
vi aldrig kommer sätta till världen
den här världen
de är inte för den här världen
på samma sätt som vi
aldrig var av den här världen

Jag talade med Jehovas igår
och jag kunde se det i deras ögon
Ögonen som iakttog varje reaktion hos mig
för att kunna tala mig in i frälsning
konkava speglar med fokus i den egna brännpunkten
De har mer på spel än jag

Utan att sätta ord på det vi känner och i viss mån fruktar
hör jag världen mumla av spänning
Som att komma så nära en transformatorstation
att håret på armarna reser sig
trors att det är sommar
en varning
hon kommer snart
jag är redo

Taggad , , , , , ,

Kommentera

